Geoblog.pl    kucelki4    Podróże    Zakynthos 27.05.-3.06.2011    Zakynthos - to piękana wyspa

Zakynthos - to piękana wyspa

Grecja
Grecja, Zákynthos

Wyjeżdżam z biurami podróży i zawsze szukam jak najtańszych cen, więc moje wyjazdy są jak „lotto” nie zawsze spełniają moje oczekiwania. Tym razem się nie rozczarowałam – nie powiem z jakim biurem się wybrałam (nie będę robiła reklamy)- wyjazd zaowocował tym, że wybieram się w tym rok na kolejna wyspę grecką. Przejdźmy do szczegółów- gdzie miałam bazę wypadową, miejscowość: Argassi, hotel : Commodore, koszty wyjazdu dla 3 osób ( w tym dla 1 dziecka do 13 lat), to 3788 zł ( w opcji all inclusive). Co do hotelu pokoje dla mnie ok., czyste, sprzątane codziennie, taras, aneks kuchenny, widok na morze jedyny minus to łazienka, ale ja nie narzekałam byłam w gorszych. Natomiast jedzenie super, urozmaicone (czy monotonne, ja uważam, że nie bo można codziennie zjeść coś innego), alkohole „szczere” –polecam. Co warto zobaczyć: zatokę wraków (wycieczkę polecam wykupić w lokalnych biurach, jest o wiele taniej, a można dogadać się nawet w języku polskim), stolicę wyspy oraz objechać wyspę. Warto w tym celu wypożyczyć samochód, nie ma z tym problemu. Jeżeli jedziemy z dzieciakami jest fajne wodne miasteczko – dzieciaki nie będą się nudzić. Jedynym minusem wyspy jest brak plaży, to co się nią nazywa to kawałek miejsca brudnego i z kamieniami. Ogółem polecam – więcej szczegółów na stronie http://zakynthos.ogni.pl/index.html.
Informacje praktyczne:
Koszt wypożyczenia samochodu Fiat Seicento – 36 EUR + 8 EUR ubezpieczenie (warto wykupić)+ koszty paliwa
1 litr paliwa w 2011 roku – 1,66 do 1,70 EUR
Knajpa: piwo ok. 2,2 EUR ; sok z lodem od 1,5 do 3 EUR
Sklep: piwo 1- 1,5 EUR (polecam AMSTEL); wino lokalne: om 3 EUR, woda 1,5 l: od 0,5 do 1,68 EUR; pocztówki: 0,30 do 1 EUR, znaczek pocztowy: 0,75 EUR, przewodnik po Zakynthos w języku polskim:6,5 EUR.
Wycieczka statkiem dookoła wyspy: 22 EUR, jedzenie na statku: herbata: 2,5 EUR, frytki: 3 EUR, hod-dog:4 EUR
Wycieczka statkiem do blue caves: ok. 10 EUR.